Copyright 2006 UpLevel strategier

Hvis du ligesom de fleste små virksomhedsejere, når du har brug for business du løbe ud og gøre masser af markedsføring; så får du så travlt med at arbejde får du har ikke tid til at opsøge nye kunder. Penge flyder, og du får selvtilfredse. Men så du slutte op dine projekter og kunder og gæt hvad! Der er ingen business igen! Og indkomsten falder! Du rider rutschebane indkomst syndrom og der er kun én vej ud: konsistens. Du skal oprette en løbende markedsføring motor, der kører, uanset om du har travlt eller om du keder!

Forberede en markedsføringsplan er dit første skridt. Du skal foretage nogle markedsundersøgelser for at finde ud af, hvem din ideelle kunde er, hvad deres behov er, hvordan du kan opfylde deres behov, hvor du kan finde dem, hvordan du vil nå dem, og de daglige aktiviteter, du skal gøre for at holde din pipeline fuld. Nogle af disse aktiviteter kan omfatte netværk, taler, seminarer, teleclasses, og e-zines. Alle disse er aktive former for markedsføring, at tager din tid, medmindre du kan uddelegere nogle af aktiviteterne eller automatisere dem. Du kan også regne med en lind strøm af indtægter, når du har indført forskellige kilder af passiv indkomst, som fra produkter salg, datterselskaber eller henvisninger gebyrer.

Her er lige et par generelle forslag til at overveje, når de udvikler din marketing motor:

Lad aldrig en dag passerer uden at deltage i mindst én marketingaktivitet. Sæt specifikke markedsføring mål hvert år; Gennemse og Juster kvartalsvis. Opretholde en fil med idéer til senere brug. Jeg har en bestyrelse i mit kontor jeg kalder min “parkeringsplads” for ideer. Altid have visitkort med dig: i bilen, i din pung eller taske. Jeg har selv bære en brochure eller to for denne særlige lejlighed. Ingen oplysning (fakturaer, Takkekort, emails, mail mv.) bør nogensinde gå uden din virksomhed kontakt oplysninger på det. Enhver kommunikation uden for virksomheden er en mulighed at fremme dig selv! Din igangværende marketingindsats omfatter en bred vifte af aktiviteter med henblik på at sikre nye kunder samt at sørge for, du fortsætte med at opfylde behovene i din eksisterende kunder — som gengæld genererer henvisninger. Marketing omfatter også analysere konkurrencen, positionering din nye produkter eller tjenester (at finde dit markedsniche), prissætning dine produkter og tjenester og fremme dem gennem fortsatte reklame, public relations og salg. Igangværende kampagne holder din tjeneste eller et produkt i hovedet på dine kundeemner og kunden og hjælper med at stimulere efterspørgslen.

I planlægningen af din marketing og pr strategier, bruges følgende formel til 3 Cs af Marketing succes:

Sammenhæng (kommunikere regelmæssigt med dine kunder og kundeemner)

Klarhed (levere klar fordel drevet beskeder til disse kunder)

Samarbejde (arbejde med marketing eksperter eller en træner, en mastermind team og form joint venture-partnerskaber til at fremskynde vækst)

Hvis du kan mestre disse tre elementer, vil du være hoved og skulder over et flertal af din konkurrence. Jay Conrad Levinson fortalte engang mig, “det er uheldigt, men sandt at dårlig markedsføring gjort konsekvent er bedre end god markedsføring gjort inkonsekvent.” Skab sammenhæng i din markedsføring program og ikke kun vil du stoppe ridning rutschebane indkomst syndrom, du vil være sikker på en langt større grad af succes.