Mange små og mellemstore virksomheder tager ikke forretning procesoptimering ved hjælp af onlineløsninger alvorligt. Dette er forståeligt. Når en virksomhed opnår prisnedsættelse fra en leverandør, er de sparede midler ganske synlige. Når virksomheden formår at sælge produkter til en bedre pris, er den ekstra fortjeneste også klart og tydeligt. Forståelse reelle afkast af investering fra business procesoptimering kræver omfattende analyse. Desuden er fordelene ved sådanne systemer ikke altid umiddelbare og tilsyneladende; og dette spørgsmål om naturlige frygt for nye teknologier.
Hvad der nogensinde sag, behøver du ikke at blive en multibillion dollar virksomhed for at høste profit ved at drage fordel af online business proces løsninger. Enhver virksomhed, kan uanset om det er en producent, distributør, importør, eksportør, en handel house, en forhandler eller endda en detailhandler, øge produktiviteten ved omkostninger nedskæring og salg vækst ved hjælp af tilgængelige løsninger. Disse online løsninger kommer i forskellige former og størrelser og kan være skræddersyet til behovet for enhver type virksomhed.
Eksempel 1:
En større finansielle tjenesteydelser selskab besluttet at optimere den måde, det køber computere og relateret udstyr ved hjælp af elektroniske sourcing. Virksomheden havde allerede en liste over leverandører sig arbejdede med. I første omgang ved hjælp af eCatalog teknologi blev omfattende lister over alle nødvendige produkter oprettet. Selskabet besluttede at gå til omvendt auktion metode for at købe produkterne. Inden den virkelige auktion gik de udvalgte potentielle leverandører gennem en kort uddannelse på hvordan du bruger system og bud. Flere leverandører placeret bud på partierne og justeret deres pris ved at se andre anonyme bud. Auktionen tog kun to timer. Selskabet præsterede at opspare 1,05 millioner om året i besparelser på et budget på 7,5 millioner US$ og tre måneder af tidsbesparelse sammenlignet med konventionelle købe metode.
Eksempel 2:
En leverandør af papirvarer, der bruges til at modtage ordrer via E-mail og fax. Modtage høj volumen men lav værdi indkøbsordrer og få dem ind i salget for forarbejdningssystemet var manuelt tidskrævende og oprettede levering logge tilbage som utilfredse kunder. Selskabet besluttede at gennemføre et eSales system integreret til deres eksisterende salgsordre system med XML-grænsefladen. Som følge heraf formået virksomheden at spare 700 tusind US$ fra forbedret produktivitet og koste skære.
Eksempel 3:
En virksomhed har besluttet at gå til online vin sælger forretning hvor allerede over 30 virksomheder var til stede. For overlegen forsyningskæden forvaltning og kundetilfredshed virksomheden besluttet at integrere online løsninger til e-handel site forbedre webstedet til en ægte vin B2C portal. Løsningerne, der omfattede back office business processer for at støtte automatiserede lager, distribution og tredjeparts-levering og call center-tjenester. Webstedet også indbygget unik løsning, der tillader tilbyder produkter på basis af gæster præferencer, at klikke gennem valg og forudgående indkøbsvaner.
Som følge heraf formået virksomheden at opbygge en førende e-handels-websted inden for en meget kort periode i et stærkt konkurrencepræget marked.
Løsninger som indkøb og eSales kan få reel indflydelse på virksomhedens bundlinje uanset dens størrelse.
Direkte fordele
� �  Besparelser
� �  Øget overskud
� �  Forbedret produktivitet
� �  Sænke faste omkostninger
� �  Strømlining af supply chain processer
Indirekte tage
� �  Evne til at allokere frigivne ressourcer til centrale forretningsprocesser
� �  Forbedret serviceniveauet
� �  Adgang til et stort antal af leverandører i en relativt kort periode
� �  Forbedring i kundens tilfredshed ledelse
� �  Forblive konkurrencedygtig
Hvad hvis du er en lille virksomhed, og du ikke har tilstrækkelige ressourcer til at gennemføre en supply chain løsning men du forstår, at du kunne drage fordel af et system som dette?
Der er flere B2B udvekslinger på internettet, der kan tjene dit formål. Rusbiz.com (www.rusbiz.com) er en af dem. For at drage fordel af Rusbiz supply chain management system, er det afgørende at blive medlem og tage følgende skridt:
1. registrere din virksomhed med Rusbiz.com
2. tilføje produkter, du sælger til Rusbiz eCatalog
3. opfordre flere af dine købere og sælgere til Rusbiz hvis de ikke er registreret med Rusbiz endnu.
4. Når du har en kreds af din egen købere og sælgere på Rusbiz du kan begynde at bruge sofistikerede Rusbizs meget endnu enkel i brug supply chain management system.
5. gå til Rusbiz FAQ og læse grundigt de omfattende materialer på anvendelsen af supply chain eller deal ledelsesmetoder.
De centrale elementer, som du vil være i stand til at bruge og drage fordel af dem straks er som følger:
Anmodningen om tilbud
Fra butik i din webshop, Rusbiz eCatalog eller eMarketplace – hvis du har tilføjet et produkt der-købere kan udfylde en standard form for Tilbudsanmodningen og sende den til dig.
Citat
Når du modtager en Tilbudsanmodning, du kan kontrollere, redigere formularen og sende et tilbud til køber.
Forhandling
Køberen kan acceptere deres forslag eller gøre en indkøbsordre fra de tilbud, du har sendt til ham/hende eller gøre et modforslag. Du igen, kan enten acceptere tilbuddet eller sende tilbage et andet tilbud.
Indkøbsordre
Fra din endelige tilbud, hvis alle vilkår og betingelser, der passer til ham/hende, kan køberen oprette en indkøbsordre og sende den til dig.
Fakturaer
Du ved modtagelse af indkøbsordren, kan oprette en faktura og sende det tilbage. Der er også betalingsstatus og levering status tracking funktioner integreret i forsyningskæden eller Deal Management system.
Funktionen faktura generation omfatter også forskellige rabat og skat. Du kan vælge indstillinger, der passer dig bedst.
Du kan bruge de ovenfor nævnte funktioner, som en køber i dine indkøb behov og som en sælger i dit eSales system.
Når du begynder at bruge systemet regelmæssigt og se den effekt, det gør at din virksomhed produktivitet, kan du overveje at bygge din egen personlige skræddersyet system.
Før eller senere vil de fleste virksomheder være tvunget til at automatisere deres forretningsprocesser for at forblive konkurrencedygtig. Ved tidlig automatisering og vedtage løsninger som online leverandørstyring vil du kunne høste de vidtrækkende fordele, som disse løsninger bringe.